Humo’s Pop Poll Deluxe

Ik was erbij, daar in het Sportpaleis maandagavond. Met dank aan mijn goede vriend Wim, die zelf andere verplichtingen had en zijn gewonnen tickets graag wegschonk aan ondergetekende. Ik dus hoopvol richting Deurne, vergezeld van het vrouwke. Brave jongen als ik ben kan ik natuurlijk niets vertellen over het al dan niet uit de kleren gaan van Lien Van De Kelder. Ik heb zedig mijn ogen dichtgeknepen toen men aan die passage begon, dat begrijpt u wel.

Enkele opvallende vaststellingen:

De Schuer is niet populair. Hij werd dan wel niet direct uitgejouwd, maar ook niet meteen uitbundig onthaald. Pas toen De Snor iets over de drankprijzen liet vallen ging het publiek zich roeren en het was te zien dat Herman daar niet mee kon lachen. Meer zelfs, hij reageerde nogal emotioneel. Dat hij tot drie keer toe de microfoon uit Guy zijn handen trok om zijn beklag te maken over bekrompen mentaliteit en iets te wauwelen over de Champions League in onze achtertuin, dat hielp ook allemaal niet. Het was een beetje zielig. Soit.

Yves Leterme is geen politicus. Welke conclusie kan je anders trekken uit deze resultaten: Man van het jaar =  Yves Leterme, Lul van het jaar = Yves Leterme, Politicus van het jaar = Guy Verhofstadt. Zowel Man als Lul van het jaar zijn, maar toch niet beschouwd worden als Politicus van het jaar? Qua vreemd stemgedrag kan dat tellen.

Humo kan misschien eens overwegen een kleinere zaal te gebruiken. Het Sportpaleis zat zeker niet vol, is sowieso al geen toonbeeld van gezelligheid en de helft van de aanwezigen had waarschijnlijk gratis tickets gekregen en kwam dus meer “om eens te kijken wat het voorstelt”. Resultaat: een mak publiek dat zich thuis in de zetel leek te wanen.

Jeroom is geniaal.

CPeX was met voorsprong het hoogtepunt van de avond. Jammer dat het een eenmalige reünie betrof. Hoewel, met al die extra winst op de drank moet er toch iets te onderhandelen vallen voor Werchter, nietwaar Herman?

~ door The Lodge Keeper op maart 5, 2008.

5 Reacties to “Humo’s Pop Poll Deluxe”

  1. Wat was de setlist van CPeX? (waarschijnlijk was het weer redelijk chaotisch, met nummers die ze al voor de helft onderbreken om iets anders te beginnen :-))

  2. Ze zijn begonnen met “Rehab” te coveren, dat al snel overliep in “Smoke on the water”. Dat werd effectief onderbroken waarna ze Dikke Lu speelden. Daarna kwam de mededeling dat Sylvain ging trouwen (met Lien Van De Kelder) en als ode aan zijn bruid werd “Highway to hell” gespeeld. Afgesloten werd er met “Vindegij mijn gat…” Allé, zo herinner ik het mij toch 🙂

  3. Hier het humo filmpje:

    http://www.garagetv.be/video-galerij/greatg/Lien_Van_De_Kelder_Pop_Poll_Het_ultieme_filmpje.aspx

  4. Been there, done that?

    Baas liep maandag te leuren met gratis VIP kaarten, geen kat die nog opkeek, laat staan ze wou.

  5. Vanavond is het op Canvas – videorecorder staat geprogrammeerd. Ik ben een benieuwd, maar ik moet precies niet met al te hoge verwachtingen beginnen kijken.

Plaats een reactie