Het waarom

Ik laat hier de laatste tijd wel bijzonder weinig berichten achter, het zal u ook al opgevallen zijn beste lezer. De redactie wenst zich hiervoor uitgebreid te verontschuldigen en meteen ook te verantwoorden. Ik ben namelijk een huis aan het bouwen. Dergelijke dingen vragen tijd en energie waardoor het bloggen er als eerste bij inschiet.

Ik had jullie natuurlijk de laatste maanden ook kunnen vervelen met allerlei berichten over het bouwproces, wat er zich afspeelde op de werf en hoe duur het ijzer toch wel niet geworden is. Edoch, ik nam hierbij het uitgangspunt aan dat dit jullie op zich geen reet interesseert. Daarom wil ik er nu ook niet te lang over doorbomen en hou ik het op het geven van een korte status: we zijn met de ruwbouw bezig, de muren van de verdieping zijn ongeveer 80 cm hoog. Er is dus nog werk aan (lees: hier zal het de komende maanden nog altijd wat aan de stille kant zijn).

En als u mij nu wilt excuseren, ik moet dringend tien ton zand bestellen of we kunnen geen mortel meer maken!

~ door The Lodge Keeper op juli 7, 2008.

7 Reacties to “Het waarom”

  1. Succes met de bouw!

    En je hebt groot gelijk. Beter een degelijk huis en een blog dat niet up-to-date is dan omgekeerd 😉

  2. Hoe duur is het ijzer dan wel ?
    Zonneboiler? Regenwaterinstallatie? Zonnenpanelen ?
    Passief huis ?Zwembad ? Hoeveel slaapkamers ?

  3. Geen idee wat het ijzer tegenwoordig alweer kost, maar de laatste keer was het zo’n 1,50€ per kg. Loopt snel op…
    Zonneboiler: we staan nog in dubio.
    Regenwaterinstallatie: jawel.
    Zonnepanelen: nee, zonder de premies & het belastingvoordeel sowieso de investering niet waard en met alle andere dingen die we al kunnen inbrengen zitten we toch al aan het maximum.
    Passief huis: niet echt, maar wel compact, perfect georiënteerd en vrij goed geïsoleerd.
    Aantal slaapkamers: vier!
    Zwembad: later…

    Nog vragen?

  4. ja, ik ben de datum van de homewarming ff vergeten. kan u die nog eens herhalen svp? 😉

  5. Dat is ongeveer een maand nadat gij zijt komen schilderen 😉

  6. Ha! :mrgreen:

  7. ’t Is bouwvakantie, geen blogvakantie!

Geef een reactie

 
